Things you can’t control

Wake up call!!

In de basis ben ik niet voor veel dingen bang. Uiteraard schrik ik als ik onverwachts een insect zie, ik vol in de ankers moet tijdens een domme verkeersactie of opmerk dat ik (wederom) mijn portemonnee niet kan vinden. Zoals velen met mij maakte ik begin dit jaar een lijstje met goede voornemens. Op zo’n lijst staan altijd dingen die je eng en uitdagend vindt, anders had je er immers geen reminder voor nodig. De mijne was dit jaar kort, bondig en vooral mega hoogdravend. Soms kijk ik om me heen en verbaas ik me hoe iedereen zich plichtsgetrouw bezig houdt met het vaste stramien. Laten we vooral niet te dol doen, terwijl je hart zoveel andere dingen verlangt. Waarom zou je vast blijven zitten in een liefdeloos relatie, een vervelende baan of andere zaken die je ongelukkig maken?

Omdat de angst voor het onbekende je voedt.

Zoals bekend: angst is een slechte raadgever.

Misschien is dat hetgeen wat mij (en velen met mij) het meeste bang maakt: dat ik mijn dromen niet waarmaak omdat ik mezelf belemmer door angst. Is het goed genoeg voor mijn omgeving, kan ik ervan leven en dingen doen die ik graag wil etc. etc. De mensen die mij het meeste inspireren zijn diegene die het lef hebben om hun hart te volgen, ongeacht de consequenties. In het diepe springen op wat voor een manier dan ook, hoe bang die beslissing ze ook maakt. Dan ben je pas echt heldhaftig.

Momenteel bevind ik me, op een of andere manier, in een heel ‘open’ fase. Open in de zin van: m’n hart staat open voor alles waar ik blij van wordt en wil niets meer wat me op dit moment niet blij maakt. Ik sta dicht bij mezelf en heb heel erg veel innerlijke vrede, mijn gevoel speelt een grotere rol in mijn leven dan verstandelijk zijn . Alles lijkt op een logische manier op de juiste plaats te vallen en in plaats van dat ik invloed wil hebben op hoe bepaalde dingen in m’n leven verlopen, laat ik alles steeds meer ‘overkomen’. Een keer de boel de boel laten, eindelijk die kogel door de kerk schieten of de stap wagen om voor jezelf te kiezen.

Niet twijfelen: just do it!

#thingsyoucannotcontrol

Keep you posted

-xx- Nance

Leave a Reply

